Η τακτική κατανάλωση τόνου και άλλων λιπαρών ψαριών μειώνει τον κίνδυνο άνοιας και εγκεφαλικού επεισοδίου στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα που έγινε στη Φιλανδία.
Η έρευνα που διενεργήθηκε σε δείγμα 3.660 ανδρών και γυναικών, άνω των 65 ετών, έδειξε ότι όσοι έτρωγαν τρεις φορές την εβδομάδα τόνο ή άλλα ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, είχαν κατά 26% μικρότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικές βλάβες και εγκεφαλικά επεισόδια, τα οποία οδηγούν σε άνοια, σε σχέση με άτομα που δεν κατανάλωναν συχνά ψάρι. Η κατανάλωση τέτοιων ψαριών μία φορά την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 13%.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξετάστηκαν δύο φορές σε διάστημα πέντε ετών και απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.
Εκτός από τον τόνο, άλλες τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ο σολωμός, το σκουμπρί, η ρέγκα, η σαρδέλα αλλά και τα καρύδια.
Πηγή: 








